Wednesday 18 December 2013

-------------------------------------------------------------------------------------------------
agAknYa meMang beGitU....

         
tapi tak semua impian itu INDAH di mata orang lain.
tak semua harapan itu MULIA dimata orang lain.
tak semua pilihan itu BAIK di mata orang lain.
 kan ....
 
Kita takut dengan silap.
Silap tak takut dengan kita.
Kita lari dari kesilapan,
kesilapan kejar kita.

Ah, hidup.

Aku melalui perkara yang sama.
 Aku lalui dilema apa yang kau rasa.
Kita manusia tak pernah lepas dari ketakutan untuk berlaku silap dalam hidup.
Aku masih tak mampu mengamalkan apa yang aku mahu katakan ini,
tapi aku dapat merasakan jikalau aku tak mampu lakukannya, sekurang-kurangnya dengan ingat-mengingati,
aku dapat menguatkan tembok diri seorang manusia lain.
Biarpun tembok diri sendiri tak sekebal mana.



No comments:

Post a Comment