Sunday, 7 October 2012

----------------------------------------
YA ALLAH,
----------------------------------------


Andai aku menulis..
tulisanku untuk siapa?
Andai aku berkata-kata,
kata-kataku untuk siapa?


Andai aku memberi,
pemberianku untuk siapa?
Kalau ditulis rasa hatiku disini,
tiada yang tahu isihati ini..
tiada yang mengerti..


dan akhirnya tetap padamu aku kembali......

aku sedar...
 bukan sekali dua aku datang kepadaMu..



Kerana aku tahu hanya Engkau yang mampu membantuku~

Bukanlah aku meminta dari makhlukMu,
kerana mereka jua sepertiku.
Dan sesungguhnya aku sedar,
Aku adalah di antara golongan manusia yang kerugian...

lindungi aku..Tetapkn imanku~


Amin.

Friday, 5 October 2012

---------------------------------
ENTAH
--------------------------------------------------
---------------------------------


Seorang gadis yang sangat inesen penah berangan macam-macam benda. 
Sampai satu ketika, 
anganannya terganggu lalu terhenti. 
Luka ditoreh. Bernanah. Berparut.

Cuba untuk menyedapkan hati, 
seringkali dipujuk akal fikiran yang berada di aras separa sedar agar percaya masa akan menentukan segalanya. 
Percayanya lagi, time heals.

Kemudian, 
datang seorang pemuda yang hampir sempurna di matanya. 

Namun,
 punca anganannya terhenti dulu membuatkan dia paranoid. 
Penakut. Pesimis. 
Dan segala macam perkataan yang sewaktu dengannya.

Untuk membuka ruang, 
dia terasa sesak lagi tersepit
Untuk memberi peluang, 
dia teringat akan rasa sakit yang masih lagi menghantui.

Lalu, harus bagaimana?

Masa terus berjalan bukan dengan lenggang kangkung. 
Malahan berlari-lari anak. 
Dan terus berlari pecut meninggalkan kita. 
Ya, kita semua.

Dan sekarang, . . . . . . . . .





-Kosong-


nota penting : Gadis itu BUKAN aku. Sekian

Semalam kan.........
Aku dapatt bayangkan kalau setiap kali bangun pagi time-time hujan cenggini, makanan yg sedap-sedap panas terhidang di depan mata...... hokk....
apalagii kalau McD.....




Dear McD, 
                                                                        hik !



                 ...dari semalam lagi . tak tau knaperr aku asekk  rasa nak makan mende alah nii......
sampaikan termimpi-mimpii sudah.... adeii . nak kata tak mampu nak beli, harga dia semua org mampu beli. budak darjah 5 pun boleh beli. .tapii mungkin MASA yang tidakk mengizinkan aku untukk menjamahnya lagii....kalo  nak kata sedap , memanglah biasa jerk rasa dia ..
tapii dah  SUKA , kata apapun tetap gak SUKA kan......, .....
mungkin sbb dah lama tak makan kut... sampaii terindu-terindu sudahh nak makan....
 harap-harapp ptg nanti dapat beli. sebab pagii ni memeyy tak sempat dah.

harap-harap dapat belii petang ni..hokk!