Wednesday, 25 December 2013

fakta tentang Lelaki Yang Perempuan Kena Tahu :)

 1- Lelaki tidak mencari perempuan yang cantik. Tapi mereka lebih suka perempuan yang kemas dan rapi.

  2-Lelaki benci tengok lelaki lain mengurat.
3-Bila lelaki kata dia tak faham, maksudnya anda tidak berfikiran seperti dia.

4-Apa kau sedang buat? "Atau" Kau sudah makan? "Adalah soalan pertama yang biasa seorang lelaki tanya dalam telefon untuk menghilangkan gagap.

5- Lelaki boleh mengurat sepanjang hari tetapi sebelum mereka pergi tidur, mereka sentiasa akan memikirkan tentang gadis yang mereka benar-benar sayangi.

6-Apabila seorang lelaki benar-benar suka kat anda, dia akan mengabaikan semua ciri-ciri yang buruk anda.

7-Lelaki suka gila dengan senyuman seorang gadis.

8-Lelaki akan berbuat apa saja hanya untuk mendapatkan perhatian gadis yg dia suka.

9-Lelaki kurang gemar bila anda bercakap tentang ex-bf anda.
10-Jangan cuba mencetuskan nafsu lelaki. Percayalah.

11-Lelaki jarang berangan dan berharap terlalu banyak.

12-Lelaki biasanya berusaha keras untuk mendapatkan gadis yang telah reject mereka, sukar bagi mereka untuk menerima kekalahan mereka.
 13-Memberikan seorang lelaki ayat gantung,akan menjadikan mereka membuat kesimpulan yang jauh dari apa yang anda fikir.

14-Lelaki suka bila perempuan menyentuh tangan mereka.

15-Lelaki biasanya tergagap-gagap apabila mereka bercakap dengan seorang gadis mereka sangat suka.

16-Lelaki tidak suka dengan gadis yang overreacting.

17-Lelaki lebih sayang anda daripada anda menyayangi mereka HANYA JIKA mereka serius dalam perhubungan.

18-Jika seorang lelaki mengatakan anda cantik, dia suka kat anda.
 
19-Anda boleh sentuh mereka tapi BUKAN rambut mereka !
20-Lelaki mendapatkan nasihat bukan dari lelaki tetapi dari perempuan.

21-Anda boleh mengatakan bahawa seorang lelaki itu baik jika anda melihat dia mengerjakan solat kadang-kadang.
22-Seorang lelaki benar-benar sakit hati atau dalam kesakitan apabila dia menangis di hadapan anda!

23-Lelaki belajar dari pengalaman bukan dari buku-buku romantik macam yang perempuan buat.

24-Jika seorang lelaki sanggup melepaskan anda, dia benar-benar mencintai anda.(fakta nie betul)

25-Berhati-hati! Lelaki boleh membuat menaburkan gosip ke separuh daripada muka bumi lebih cepat daripada perempuan.
26-Lelaki sayang ibu mereka.

27-Seorang lelaki mempunyai lebih banyak masalah daripada apa yang anda boleh lihat.

28-Lelaki lebih suka bercakap berbanding perempuan terutamanya apabila topik tentang perempuan.

29-Apabila seorang gadis mengatakan "tidak", seorang lelaki mendengar sebagai "cuba lagi".

30-Anda perlu memberitahu lelaki apa yang anda benar-benar mahu hingga dia benar-benar jelas.
31-Lelaki sering memikirkan gadis yang suka kepadanya. Tetapi ini tidak bererti bahawa lelaki itu suka gadis itu.

32-Lelaki tidak benar-benar mempunyai keputusan muktamad.
33-Mana-mana lelaki boleh mengendalikan masalah sendiri. Cuma dia terlalu degil untuk menanganinya.
34-Lelaki suka dengan gadis yang boleh memasak.

35-Lelaki akan membuang masa beliau terhadap permainan video dan bola sepak.

36-Lelaki sentiasa menganggap perempuan ni aneh dan mempunyai keputusan yang tidak dapat diramalkan tetapi mereka akan masih menyayangi mereka.
37-Apabila seorang lelaki memandang ke arah anda, ianya samada dia kagum kat anda atau dia mengkritik anda.
38-Anda tidak akan dapat memahami melainkan jika anda mendengarnya dari seorang lelaki.
39-Lelaki suka pada perempuan yang seperti ibu-ibu mereka. Jangan main-main!

40-Lelaki serta-merta boleh tahu jika gadis itu suka kat dia tetapi tidak dapat memastikan melainkan jika gadis itu memberitahu dia.

41-Lelaki percaya bahawa tidak ada perkara yang seperti cinta pandang pertama, tetapi akan tetap guna ayat tentang cinta pandang pertama itu untuk memikat gadis.

42-Jika seorang lelaki mula bercakap serius, ia tentu sangat penting.
66-Lelaki juga boleh mencederakan diri mereka dari segi fizikal.

43-Apabila seorang lelaki mengatakan dia tergila-gila kat gadis itu. Dia serius.

44-Apabila seorang lelaki menyuruh anda meninggalkannya seorang diri, dia sebenarnya berkata, "Tolong temani aku".

45-Perempuan adalah kelemahan lelaki.

46-Jika anda membuat lelaki itu menderita dalam perhubungan, ia akan menjadi sukar untuk dia melepaskan anda.
47-Apabila masalah datang, lelaki lebih menyalahkan diri mereka berbanding perempuan.

48-Lelaki terlalu banyak berfikir.

50-Fantasi lelaki adalah tidak terhad.
51-Lelaki tidak dapat menyimpan rahsia yang diberitahu oleh perempuan.

52-Jika seorang lelaki memberitahu anda tentang masalah-
masalahnya, dia hanya perlu seseorang untuk mendengarnya. Anda tidak perlu memberi nasihat.

53-Lelaki akan hampir menyombong mengenai apa saja.

54-Kalau seorang lelaki berdiam diri, cuba la anda yang mulakan perbualan.

55-Apabila seorang lelaki berpura-pura bertenang, cuba periksa jika dia berpeluh. Anda akan tahu yang dia tu gementar.
56-Apabila anda menangkap dia menipu kat kamu dan dia meminta peluang kedua, memberikan peluang kepadanya. Tetapi apabila anda menangkap dia lagi dan dia meminta peluang sekali lagi, tinggalkan dia.

57-Walaupun gurauan anda tak lucu, lelaki akan tetap senyum.

58-Lelaki cenderung menjadi terlalu posesif dalam hubungan.

59-Lelaki itu mempunyai semangat yang kuat untuk berubah tetapi mempunyai usaha yang lemah.

60-Tidak mudah bagi seorang lelaki untuk berpisah dengan seorang perempuan terutama apabila mereka telah bersama-sama selama 3 tahun atau lebih.

61-Jika seorang lelaki memberitahu dia mencintai anda sekali seumur hidup. Dia betul-betul maksudkannya.

62-Lelaki benar-benar mengagumi perempuan yang mereka suka walaupun perempuan tu takla cantik sangat.

63-Lelaki tak suka perempuan yang kuat maki. :)
 abish.
 





 

1 comment:

  1. Kantoi laa lelaki kalo begini..xbley nak cover macho dpan pompuan. Tak aci x2. >.< :-P

    ReplyDelete