Thursday 29 November 2012

---------------------------------
KETIKA
---------------------------------


KETIKA aku takut MEMBERI ..
aku lupa bahawa semua ..
yang aku miliki adalah PEMBERIAN ..

KETIKA aku ingin jadi yang TERKUAT ..
aku lupa bahawa dalam KELEMAHAN ..
ALLAH memberi aku KEKUATAN ..

KETIKA aku takut RUGI ..
aku lupa bahawa HIDUPKU ..
adalah sebuah KEBERUNTUNGAN ..

HIDUP ini sangatlah INDAH ..
jika MENSYUKURI apa yang sudah ada ..

adakalanya yang TERINDAH ..
bukanlah yang TERBAIK ..
yang SEMPURNA itu..
tidak menjanjikan KEBAHAGIAAN ..
tetapi ketika kita MAMPU dan mahu MENERIMA ..
semua KEKURANGAN & KELEBIHAN ..
itulah KEBAHAGIAAN SEBENAR ..


2 comments:

  1. Ketika kita jatuh,ditinggalkan & merintih hiba di hadapanNya, Allah yg Maha Pengasih & Maha Penyayang sentiasa Mendengar dan Ada disisi kita, xpernah skali pon melupakan kita. (^v^)

    p/s: rasa mcm ade entry yg hilang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. entry ni di taip ingat2 lupa ...hehe . tp yg pasti saya suka akan kata2nya.... :)

      Delete